crossfit and personal best

Hallå .. igen! Ser att en del av er fortfarande tittar in även fast jag knappt har gjort det sen senast, knappt en månad sedan. Har varit ganska upptagen det senaste med att spendera tiden jag har här i Australien på andra ställen är där jag bor! Är visserligen glad för att jag valde att bo på Unicentral då alla mina klasskamrater bor här. Problemet är att det ligger långt ifrån vattnet, långt ifrån allt jag tycker om och det som gör mig lugn. Dessutom har de flesta studenter här lite annan tidsrytm än mig och en annan relation med alkohol. Kan inte ens räkna på mina fingrar hur mycket gånger jag inte kunnat somna pga av fest och hur många gånger jag vaknat av fest. Det är max 2 månader kvar på min lease här och längtar tills vi flyttar. Vi kollar på lägenheter här och har hittat den perfekta! Vi hoppas bara att det är vi som får flytta in där första juli!

Jag kan iallafall säga med glädje att jag har fått en ny GoPro! Min var tydligen fabriksfel på och frös hela tiden. I slutet gick den knappt att starta och jag fick en ny nästan direkt.Tog med mig kameran till boxen i fredags och tog lite kort under tiden. Alltid roligt att ha!

Har äntligen kommit igång igen med träningen efter melbourne och njurinfektion osv (berättade jag ens det?) och körde backsquat i början av fredagspasset. Har aldrig riktigt maxat då jag alltid har svårt att tro på mig själv men jag kände att det var dags att dra på mer vikter. Jag är nöjd över att jag körde 4 x 3 med 55 kg! Inte långt ifrån min kroppsvikt och jag är extremt glad över att min nacke/axlar klarade av trycket! Nog blev jag bra stel efter men det var det värt det! Vi avslutade iallafall med EMOM (every minute on the minute) 16 min av släde x 20m, pull ups x 8, walking lunges with kettlebell x10 och plankan x 40 s. Älskade träningsformen och kommer köra liknande igen det är jag säker på!

Lovar att kika in igen (snart haha)!
PS. om ni ser gilla-knappen där nere så vore jag glad om ni kunde trycka gilla så jag ser att ni har läst! Man behöver inte göra något annat än att gilla! :)