Aussie life!

Hört att Sverige börjat få sommar hemma! Här har vi snart vinter, syns det på bilderna?
Tänkte att jag bjuder på tre bilder från helgen! Spendera lördag förmiddag på stranden med en acai bowl. Standard helt enkelt. Har aldrig riktigt känt till acai bowls innan jag kom hit och är helt såld. Som glass, fast godare och nyttigare. Tyvärr är det riktigt dyrt här, 12,5 dollar vilket är ca 75 kr. När jag tänker på det blir jag typ rädd! Tänk så mycket pengar vi spenderat på acai bowls här. Tur att det inte händer lika ofta!
På lördagen var vi sedan på födelsedagskalas hos Emelie och Simon som hade fyllt år och blev bjudna på kakor. Tyvärr spökade ju min mage något fruktansvärt så smakade lite lätt på någon kaka även fast allt jag ville var att trycka i mig allihopa! Men för att glädja mig så har min mage blivit mycket bättre igen vilket är skönt! 
Efter kalaset tog vi en promenad tillbaka och satte oss och kollade lite surf vid Alex Headland. Kan knappt vänta tills vi får flytta dit ner! Men vågar inte säga mer då hyreskontraktet inte är klart än! Hoppashoppas allt går som det ska! 

Denna helgen har jag alltså inte gjort många knop, men att det ens ska behövas i detta land? Kan ni förstå hur fint det är här i Mooloolaba? Hade inte alls så höga förväntningar och blev positivt överraskad!