12 / 03 / 2016

6 MÅNADER AV CROSSFIT
Igår lyckades jag äntligen få köpa mitt kort hos Crossfit The Stables precis vid skolan. I 6 månader kommer ni hitta mig där och det känns jättebra. Gymmet är fräscht, det är mycket plats och finns mycket utrustning. Känns riktigt bra! Vi är några stycken som har kort där och det är så himla kul och givande och träna med alla. Oavsett nivå så kör vi!

Dagens pass såg ut följande :
1 round of ;
100 dubble unders (150 jumpin rope)
50 squats
25 push press
2 rounds of ;
60 dubble unders (90 jumping rope)
25 squats
15 push press
3 rounds of ;
40 dubble unders (60 jumping rope)
20 squats
10 push press

Innan dess körde vi snatch technique training och nu börjar snatchen äntligen sitta. Kör endast med 15kg stången för att få in tekniken men det känns ändå som att det lossnade idag och det kändes lätt att få upp stången. Blir definitivt att öva mer på det. Har även seriöst börjat träna för att äntligen klara en chin up, går sådär men jag ska kämpa!

Nu måste jag fokusera på att plugga. Vi har vår första assessment på måndag. En oral presentation i Injury prevention där det är dags att snacka om våra två skador vi har fått tilldelade. Så jag har nerv i kläm i axeln och frozen shoulder. Riktigt intressant men komplicerat! Ligger ändå i god fas då jag är klar med både power point och det jag ska säga. Så nu är det bara att öva!