27-01-2016

Idag var dagen efter Australia Day, deras nationaldag så vi alla var trötta och de flesta bestämde sig för att ta sovmorgon. Inte för att vi var dem som gick fullt ut på kvällen utan de flesta var hemma vid elva och gick och la sig. 
Iallafall, idag fick jag äntligen fixat min cykel, eller John, som är vaktmästare här på boendet fixade mig cykel så äntligen fungerade den. Så skönt att slippa ha en broms som ligger på hela tiden som den gjort innan. Vi cyklade till skolan idag, mest för att se om det var möjligt och hur lång tid det tog. Vi cyklade på ca 25 min och då hade vi ett lugnt tempo för vi inte riktigt visste vägen. Bredvid skolan ligger en crossfitbox som vi besökt innan och vi bestämde oss för att köra ett pass där igen och köpte medlemskap för en månad framåt. SÅ GLAD att jag inte köpte på det tråkiga gymmet nära oss utan väntade till jag fick testa crossfiten!

Vi körde iallafall 7min burpees. VEM GÖR ENS DET? 7min burpees utan vila. Ner på marken, hopp upp och toucha en stång! Trodde Josh skämtade när han sa det men nepp. Det var bara att gilla läget och köra på. Hade egentligen ingen förväntning mer än att vi kommer dö och det var näst intill så det blev. Det var längesedan jag tröttade ut mig så mycket. Men jag älskade det och kommer definitivt köra igen för att slå mitt antal. Är dock för feg att skriva ut mitt antal här men det kommer väl sen. Jag hade ett mål att köra fler än 61 burpees som var det minsta en tjej hade gjort under dagen och det slog jag iallafall ganska lätt! :)

Sen avslutade vi med seated row och front squat. Victoria som jag och Elin tränade med körde competition eftersom hon är van crossfitare så medans hon tränade klart körde jag och Elin lite extra ben. Det kändes när vi cyklade hem kan jag lova!!

Nu är det dags för mig att hoppa in i duschen sedan blir det kanske filmkväll.