22-01-2016

Idag var första dagen i skolan! Tyvärr inte första riktigta dagen i skolan, den blir tydligen på fredag. Men det var international orientation day, så alla internetationella studenter samlades och lyssnade på olika personer som pratade om skolan och om australien i övrigt. Typ vilka djur vi skulle akta oss för och hur man ser en rip-ström. Kände dock att det mesta var common sense och upprepning av information vi fått sen innan. Jag menar, alla vet att man inte ska springa fram och klappa en orm utan långsamt gå bort. 

Vi träffade dock en hel del personal och lärare, vilka alla kändes helt underbara. Under hela dagen hade dom dock extremt hög AC på så alla frös som bara den. Det var skönt att sluta vid halv 4 iallafall.

Jag, Evelin, Elin och Victoria hade bestämt oss för att kolla in crossfit-boxen precis bredvid skolan då Victoria har tränat crossfit i ett år hemma i Sverige och vi andra ville testa. Bilderna innan är från crossfiten, The Stables hette stället och vi alla var så sjukt glada när vi gick ut därifrån!!
Killen som äger stället var glada över att vi kommit dit och vi fick testa ett pass helt gratis. Dessutom så kom han ut en halvtimme tidigare och hjälpte oss med tekniker för hang clean (tror jag det var) och front squat. Sen fick vi köra toes to bar, thrusters och rodd. Fy fasen vad jobbigt det var men vi alla älskade det! Vi kommer definitift komma tillbaka och fortsätta.

Jag är lite sugen på att skippa och skaffa gymkortet på ett vanligt gym. Det var något som fick mig att tveka när vi var där första gången. Deras maskiner var från stenåldern och det fanns få/konstiga fria vikter. Gymmet i övrigt var fräscht men det är inte i närheten Crossfit-boxen. I boxen var alla så sjukt trevliga, det var en annan stämning och jag älskar sättet att träna. Vi som dessutom inte är så hajj på alla dessa crossfit-termer och tekniker fick experthjälp av personalen och personer som tränar. Guldvärt! Kommer visserligen bli pank då gymmet är dyrt, men det känns som att det är så värt det!

Nu är det dags för mig att sova! Vi ska iväg vid nio och klättra på något ställe vi kollat upp. Alla är så aktiva och öppna här så det känns helt fantastiskt att vara här! Godnatt!