09 - 04 - 2016
 
 
Det är ganska skämmigt att komma tillbaka här igen efter en så lång tid men har ändå fått veta att folk läser min blogg, vilket är kul! Sedan jag var här senast har det hänt rätt mycket. Vi har haft våra första assessments och prov, vilka jag (tror, har inte fått tillbaka den sista) att jag har klarat dem utan problem. Dessutom har vi haft vårat påsklov och är nu inne på den sista helgen innan det är dags att komma tillbaka till skolan. Tror jag inte är den enda som tycker att 2 veckor lov, utan skola, är lite för länge när utbildningen är så himla rolig och givande. 

Även fast det är lov sitter jag och skriver på en av mina assessment som ska in nästa vecka. Vi har fått en låtsasklient med en skada som vi sedan ska skriva om och skriva program till. Min klient har en nerv i kläm i axeln, vilket är sjukt intressant och relevant för mig. Har en sista fråga kvar att besvara sedan är den första inlämningen i injury prevention klar!

På måndag ska jag ha min första riktiga klient. Känner mig sjukt nervös och vet inte riktigt hur det här ska gå. Känner mig heller inte förberedd men sedan inser man att man faktiskt kan ganska mycket! Är nervör över första mötet och screeningen som vi ska göra, sedan ska vi träna klienten 10 ggr. Hoppas verkligen att detta går bra!

Australien är fantastiskt! Uppdaterar mer senare. Har massor av bilder och saker att berätta :)