Den perfekta avokadon

Sen min mage började krångla kan jag inte äta vad som helst längre men en av de positiva effekterna detta har haft är att nyttig mat = bra mage. Klarar inte av att äta friterad mat, stark mat, ingen rökning eller alkohol. Att man också är laktosintolerant spelar inte så stor roll i detta. 
Gjorde mig iallafall en fantastisk god sallad till lunch precis. Lite blandsallad, gurka och paprika tillsammans med 1 rökt skinkbit + 2 st salamiskivor och den perfekta avokadon. Satt typ och log varje gång jag åt en tugga för den var så god. Hur ofta får man en perfekt avokado liksom? Antingen är den omogen eller så är den brun.
Blandade iallafall till en egen dressing (ej på bilden). Har inte hittat någon laktosfri dressing i affärerna så jag blandar min egen oftast. Antingen creme fraiche med kryddor eller kvarg med kryddor eller en blandning av dom. Igår pressade jag i en vitlök och herrejävlar vad gott och vilken hetta. Älskar vitlök och får väl passa på att äta det så mycket som möjligt innan jag skaffar en man. 

Nej, nog att jag älskar mat men ett helt inlägg är väl att ta i.