Rygg / Magpass
Igår hade jag en halvdag ledigt på jobbet vilket var superskönt. Istället för att stressa iväg till gymmet hade jag gott om tid. Då stod ett rygg/magpass på schemat, vilket egentligen inte är min favorit. Men allt ska göras. Jag la fokusen på ryggen eftersom jag vet att jag är svag i ryggen. (okej, jag är väldigt svag i magen också men har så svårt för att träna den).
Dagens pass såg ut såhär:
Sittande rodd
1x12 - 19 kg
1x12 - 26 kg
4x10 - 33 kg
Latsdrag
1x18 - 19 kg
4x10 - 26 kg
Rygglyft i ställning varvat med situps i ställning
1x10 rygglyft, 1x10 situps, 1x10 rygglyft, 1x10 situps, 1x10 rygglyft och 1x10 situps 
Marklyft
3x10 - 20 kg
Benlyft liggandes i ställning (okej, skitsvårt att förklara! fråga om ni vill)
3x8 
Russian twist
4x15 på varje sida - 2,5 kg platta
Crunches (små)
3x15
Reverse crunch
3x18

Har ni några tips på bra magövningar som ni får riktigt bra träningsverk av? Jag har nämligen extrem torka på just magövningar och därför tycker jag det känns tråkigt/onödigt att träna magen. Dela gärna med er av dem! :)