Min mat
För sex månader sedan kunde jag absolut inte tänka mig att ha någon form av grönt på tallriken. Det enda gröna jag faktiskt tyckte om var paprika och morot. Och det är ju inte det nyttigaste man kan leva på.
Förr såg min mat ut såhär: 2/3 kolhydrater och 1/3 protein. Inte särskilt enligt tallriksmodellen alltså. Jag kan inte säga att jag har käkat nyttigt länge utan även som alla andra har jag mina dippar. Jag försöker iallafall så gott jag kan.
Eftersom jag bor själv här nere på Lanzarote väljer man helst det billigaste och snabbaste. Det är tyvärr inte så bra. Jag har iallafall försökt och försökt och idag på lunchen gjorde jag mig en fantastiskt god (hur kan jag säga det till sallad???!!!?!?) sallad! 
Isbergssallad, paprika, gurka, morötter, lite pasta, lite tonfisk, lite bacon, ett ägg samt 1/4 avokado.