ingen bra dag alls

Fick ett tips av en fin klasskamrat hur jag skulle få datorn att fungera igen. Att öppna datorn och dammsuga, för ibland kan tydligen dammet göra datorn lite skev. Iallafall testade jag det och datorn fungerade att sätta på. Men varken musen eller tagnentbordet fungerade. Åh vad sur jag äär!!  

Om det är någon datornnörd som läser mig blogg nu. Snälla säg mig vad som är felet och vad jag ska göra!
Det började med att skärmen en gång med helt svart, sedan kom det upp en ruta där det typ stod "no digital signal" eller något. Därefter pep den med ca 1 sek mellanrum. Jag stängde av datorn på knappen och lät den stå. Sedan har den några gånger fungerat som den ska men på samma sätt har detta hänt igen. Även flera gånger när den vid avstängt läge börjat tjuta samma pip och inte satts igång.
Pipet är typ : piiiiiiiiiiiiiiiiip pip pip

EDIT: sitter på en stationär dator och datorn är inte helt avstängd när den piper, den är okontaktbar med jobbar som bara den med full fläckt och jobbningsgrad. Den sluter inte pipa förrens man har stängt av den via kontakterna eller att man håller inne "start-knappen".

Vet du något nu säg gärna det i kommentarfältet. Alternativt skicka ett mail till mig på [email protected]

(därav dessa underbart roliga inlägg och så bra uppdatering. Förlåtförlåtförlåt! Men utan min dator så finns det inte så mycket att göra)