25-01-2016

Igår stack jag ner till Mooloolaba beach och hängde på min första frisbee-träning. Hade fått nys om några stycken som spelade frisbee där genom facebook så hade inte särskilt höga förväntningar. Det var iallafall många som kom och vi spelade i nästan 2h då jag gick men de andra fortsatte. Kände att det blev lite för mycket sol på en gång. Kan ju inte riktigt definiera mig som van vid detta vädret, plus att det var riktigt fuktigt ute så det var riktigt jobbigt att springa i stranden. 

De som var med och spelade var i varierande ålder, dock äldre än mig och från olika länder. Mestadels Australien och USA. De flesta hade spelat till och från under en kortare tid så det var svårt för de flesta i vinden. Vi fick ändå till ett bra spel så jag var nöjd med träningen. 
Idag har jag riktigt ont i mina vader. Antar att jag inte alls var beredd på hur jobbigt det skulle vara. Träningsvärken i benen är en faktum helt enkelt! Väntar spänt på hur ont det ska göra imorgon efter smärtan idag. 

Idag har vi varit i skolan och fixat studentkort samt hängt i Sunshine Plaza då det varit mulet hela dagen. Kan inte hantera att stilen dom har här i Aussie är det bästa jag sett. Så jag blev fattig efter idag då jag kom hem med två linnen och tre bikinidelar! Men det var värt det helt klart!
När jag kom hem hade jag dessutom fått en roomie/flatmate. Adam från Australien. Det blev dock lite stelt så har inte pratat med honom mycket alls. Men överlag verkar det som en bra typ att bo med!
Nu ska jag iväg till mataffären med Evelin. Har cravings på chips hehe. (Lovat mig själv att sluta när skolan börjar men eftersom vi fick en extra vecka ledigt så får jag ju äta chips en vecka till, heheheh)