11 - 04 - 16

Idag har jag nästan varit i skolan 12 timmar. Första dagen i skolan efter lovet görs på riktigt! 
Började dagen med ett besök i crossfit-boxen där planen var att träna, men kände mig riktigt sliten och vaknade upp med en förkyldning jag trodde var från helvete. Hade lyckats somna med fönstret öppet plus med fläkt och då är det nästan storm inne i sovrummet. Av draget mådde jag dåligt då gick dit och fokuserade på rehab av axelarna, vaderna och stretching. 
Efter det fortsatte vi med strenght and conditioning i skolan vilket är mitt favoritämne (kommer säga det till allt men detta är något jag vill fortsätta att jobba inom när jag kommer hem). Idag gick vi igenom powertraining och fick testa olika övningar som bench throws, squat jump, box jump osv. Det var kul men svårt! 
Sen var det dags för grout PT och boxning. Vi har gjort egna gruppass med boxning till ett AFL-lag här i Mooloolaba och nästa vecka ska vi hålla för dem, så vi gick igenom våra pass! .. och eftersom dessa personer är atleter var det sjukt hårt men roligt!

Det jag försöker komma fram till att berätta med bilden är att jag har haft min första klient idag!! Vi har work fit-clients som vi ska jobba med under 10 sessions fram till juni. Jag hade min första screening och möte med min klient och hon verkar hur go som helst. Lite skador som gör mig fundersam men det ska nog bli bra! Hon var iallafall riktigt taggad på att träna och ville sätta igång på direkten så vi har vårt första PT-session på fredag! Ska bli så kul! :)

Nu måste jag fortsätta plugga på vårt prov i posture på torsdag! Tur att det vi pluggar är kul annars hade jag drunknat av skolarbeten!