11 frågor!

Blev utmanad på en blogg för ganska längesedan att svara på 11 frågor och sedan skicka vidare. Här är mina svar iallafall.


Charlottes frågor till mig:
1. Vad gör du helst en fredag?
Helst så är jag med mina vänner. Vi har det bra här nere på lanzarote. Antingen går vi ut och äter, går ut i den gamla hamnen och träffar lokalbefolkningen. Eller så har man bara myskväll. Det går det också!

2. Om du vann 1 miljon, vad skulle du göra?
Jag skulle SPARA! Kanske verkar tråkigt men jag ser ingen anledning till att använda dem nu. Så jag hade sparat och tänkte igenom allt!

3. Vart i världen finns ditt drömresmål?
Mitt drömresemål är definitivt någonstans i Caribbean och Nya Zeeland. Hade inte bangat att se Malaysia och de fina öarna eller en resa till Hawaii hade inte skadat!

4. Vilket är ditt favoritsällskapsspel?
Eh! Jag är inte den som gillar sällskapspel särskilt mycket, men vanligt kortspel skulle jag väl föredra!

5. Favoritårstid, och varför?
Kan absolut inte bestämma mig. Hade jag fått frågan för 2 årsedan hade jag svarat sommaren. Förra året hade jag svarat vintern (med riktigt snö). Nu saknar jag allt som har med svenska årstider att göra. Saknar snö och saknar regn (det regnar ju typ aldrig här). Kan inte bestämma mig helt enkelt.

6. Vad tror du att du gör om 5 år?
Jag är nog hemma och har hittat något bra att plugga till!

7. Hur firar du jul?
I år, och förra året, var jag inte hemma utan firade jul på andra ställen. Det är självklart supertråkigt och absolut inte samma sak som att fira jul hemma i Sverige! Här jobbar man ju som sagt när andra är lediga!

8. Hur ser en veckas semester ut med dig? (Både i Sverige och andra länder)
Jag gör precis det som jag känner för. Ingenting eller massor. När jag kommer hem på besök i Sverige kommer jag försöka göra det som jag längtat efter när jag bor utomlands. Man får ju kompensera alla länder!

9. Om du hade möjlighet och fick flytta vart i världen du ville, vart skulle det bli?
Ingen aning. Skulle inte flytta någonstans om jag inte hade ett jobb där!

10. Bästa bok du läst?
Svårt. Tycker Sagan om ringen-triologin slår det mesta.

11. Vilket är ditt bästa recept? (mat eller bakverk)
Brukar mest improvisera!

Här är några specifika svar. Har ni några andra frågor (och spörsmål som vi brukar säga när vi snackar skandinaviska) så är det bara att ställa dom! :)

#1 - Charlotte

Vad kul att läsa dina svar! :)