Detta är jag!
Namn: Sara Hultman
Född: 1993-06-01
Hemort: Göteborg
Gör: Går andra året på gymnasiet inriktning uniformsyrken som är ett speciealutformat samhällsprogram
Familj: Mamma, pappa, två syskon och 2 katter
Intressen: Fotografering och träning är mina största intressen

I en av Göteborgs bästa kvarter bor jag, Sara, som är 17 fyllda år. Bor med min familj och mina två älsklingar, Majsan och Geisha. Om jag inte är hemma sitter jag oftast i skolan och pluggar som en gnu. Går på Bernadottegymnasiet som är en inriktning på uniformsyrkena. Alltså ex. Polis, försvarsmakten, räddningstjänsten osv. (inte busschaufför och pizzabud som vissa tror, hehe).

Denna skolan är förhoppningsvis början av mitt liv. När jag går ut gymnasiet vill jag söka in till polishögskolan och utbilda mig till polis. Eller rättare sagt, jag ska utbilda mig till polis.

Ett av mina intressen är träning och jag sportar så mycket det går. Spelar Sveriges ovanligaste sport, Ultimate Frisbee, som också är Sveriges roligaste. Spelar med mitt lag här i Göteborg och är även med i Sveriges juniordamlandslag där jag spelat både EM och VM. Är väldigt stolt över mitt EM-guld 2009 och VM-femma 2010. Nästa år hoppas jag vi försvarar EM-guldet.
Om jag inte spelar frisbee så är jag på gymmet. Både styrketräning och ett och annat töntigt pass.

Men jag är en otrolig otursperson så jag är jämnt skadad men har börjat ignorera det eftersom jag har ont iprincip jämnt. Senaste är knäskada, muskelskada i höften och en massa sträckningar. Men ja, det är väl inte så kul att skriva flera hundra rader om det.

Något roligare jag håller på med är fotografering. Fotar med en Canon EOS 400d och diverse tillbehör till. Ni kommer kunna läsa om det mer i ett inlägg framöver. Men om ni vill ha svar på det kan ni kommentera så svarar jag i eran blogga.

Just nu är min kamera sönder, alltså inne på lagning :(  
#1 - Gaymasen

Inriktning uniformsyrken, lät spännande. :D



Och som svar på kommentaren; haha, det var faktiskt inte så dyrt att köpa en 5-in-1-reflexskärm från Sverige men den var än billigare från Hong Kong (då frakten var gratis) OM det inte tas i tullen. Men vi skulle beställa en "fjärrkontroll" som inte fanns i Sverige och passade på att beställa reflexskärmen från samma ställe. That's why it's from HonkiKonki. ;)

#2 - olivia-drömmen mot att bli fotograf

Har nu startat upp en tävling på min blogg där man kan vinna en valfri reflexskärm för max 199kr. Va gärna med: http://oliviasfotoblogg.blogg.se/2010/november/tavling-vinn-en-valfri-reflexskarm-for-max-19.html#comment



Temat är din bästa vatten bild så kör hårt och anmäl dig nu! :D

sorry om du kallar detta "reklam" :)

kram